فهرست

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

CRM چیست ؟

 

مهم ترین عنصر برای موفقیت شما در عرصه ارائه خدمات شما به مشترین

 

میخواهیم همراه هم به یکی از مهم ترین مسائل مشتری مداری بپردازیم . در این مقاله از سایتخور حول موضوعات زیر می گردیم و هر یک از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم .

  • تعریف CRM

  • تاریخچه

  • اهدف

  • انواع CRM

  • چگونگی استفاده از این ابزار

 

 

تعریف CRM :

اگر بخواهیم آن را از نظر لغوی معنا کنیم باید بگوییم که CRM مخفف کلمه ی Customer Relationship Management است که یعنی ، مدیریت ارتباط با مشتری . در واقع سی آر ام” یعنی چگونگی مدیریت پاسخگویی و ارتباط درست با مشتری به منظور رشد کردن در این عرصه .

مدیریت ارتباط با مشتری ، یک کار استراتژیک است که خدمات یک شرکت یا یک سازمان و گروه را از طرف مشتری ها و کاربران می بیند .

 

 

CRM
CRM

تاریخچه سی آر ام :

در ابتدای دهه ی نود میلادی فردی به نام توماس سیبل عبارت مدیریت ارتباط با مشتری را وارد بازار و حوزه های مدیریت کرد . او در سایت خود به نام Siebel Systems عملیات پشتیبانی از فروش ، پیگیری سفارش ها ، تماس با مشتریان و در کل کارهایی که حسابی به چشم مشتری می آید انجام داد .

در سال 2006 شرکت اوراکل ، شرکت سیبل را با قیمت 6 میلیون دلار خریداری کرد . کاری که سیبل شروع کرد ، آن قدر همه گیر شد که کتاب هایی با عنوان “سی آر ام” چاپ شدند .

 

اهداف سی آر ام :

هر شرکت یا سازمان و سایتی ، تعدادی مشتری دارد . این مشتریان از این خدمات دهندگان انتظاراتی دارند . به برخی از انتظارات مشتریان میپردازیم :

 

  • پشتیبانی خوب و به موقع شرکت بعد از خرید یا عضویت

پشتیبانی که یکی از انتظارات به حق مشتری است ، بسیار برای آنها اهمیت دارد . مثلا مشتریان شرکت های ارائه دهنده ی هاست و دامنه ، انتظار راحتی انتخاب و خرید این دو و همینطور پشتیبانی برای استفاده از آنها را دارند .

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”solid-icon” style=”round” message_box_color=”peacoc” icon_fontawesome=”fas fa-laptop” css_animation=”bounce”]

برای مشاهده ی مقاله کاربردی دامنه به اینجا بروید

[/vc_message][vc_column_text]

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”solid-icon” style=”round” message_box_color=”peacoc” icon_fontawesome=”fas fa-laptop” css_animation=”bounce”]

برای مشاهده ی مقاله کاربردی هاست به اینجا بروید

[/vc_message][vc_empty_space height=”50px”][vc_column_text]

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

  • ثبت اطلاعات و تاریخچه رابطه مشتری با شرکت

ثبت اطلاعات به منظور اینکه مشتری هر وقت بخواهد بتواند خرید و یا خدماتی که به او عرضه شده است را مشاهده کند ، بسیار حائز اهمیت است . به عنوان مثال ، مشتری از یک سایت فروشگاهی محصولی را خریداری می نماید . باید از همان ابتدا این عملیات ثبت شود و در صورت نهایی کردن و یا حتی نکردن آن توسط مشتری ، برای او قابل رویت باشد .

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”solid-icon” style=”round” message_box_color=”peacoc” icon_fontawesome=”fas fa-laptop” css_animation=”bounce”]

برای مشاهده فروشگاه سایتخور به اینجا بروید

[/vc_message][vc_column_text]

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

انواع سی آر ام :

سازمان ها و شرکت ها از 4 مدل سی آر ام استفاده میکنند . این 4 نوع عبارت اند از …

  • CRM عملیاتی

شما میتوانید عملیات فرایند ارائه خدماتتان به مشتری را مدیریت کنید . از بازاریابی گرفته تا فرایند فروش و همینطور فرایند خدمات پس از فروش . در تمامی این فرایند ها ما با کمک CRM خواهیم توانست به خوبی پاسخگوی مشترینمان باشیم و رضایت آنها را جلب کنیم .

 

  • CRM تعاملی

گاهی اوقات برای برخی سازمان ها و یا شرکت ها پیش می آید که می خواهند با مشتریان و همینطور نمایندگانشان در تعامل باشند. به طوری که مشتریان بتوانند نظرات خود را راجب خدمت ارائه شده و یا محصول بیان کنند و نظرات به گوش مدیران برسد . علاوه بر نظرات اگر انتقاد و پیشنهاد و همینطور سوالی داشتند هم مطرح کنند . در ادامه نیز تمامی این پیام ها توسط مسئول رسیدگی به این قسمت دیده شود و او پاسخگو باشد .

 

  • CRM تحلیلی

این قسمت به شما کمک بزرگی خواهد کرد . به این صورت که شما با بازخورد مشتریان مواجه می شوید و می توانید آن را تحلیل کنید . این امر به شما کمک خواهد کرد که محبوبیت خدمات و یا محصول خود را ارزیابی کنید و در ادامه ی مسیر بتوانید در صورت رضایت مشتریان و مصرف کنندگان ، آن را حفظ کنید و یا در صورت نارضایتی آنها ، آن را بهبود بخشید .

 

  • CRM استراتژیک

یکی از مهم ترین قسمت ها اینجاست . شما با استفاده از این قسمت قادر خواهید بود ، مشتریان بیشتری نزد خود جذب کنید . در کنار این پیشرفت ، رضایت مشتریان قدیمی تر هم باقی می ماند و این بهترین خبری است که یک سازمان می تواند بشنود .

 

 

چگونگی استفاده از این ابزار :

برای استفاده از این ابزار ، سایت های مختلفی هستند که شما می توانید طرز برقراری ارتباط با مشتری را به راحتی فرا بگیرید . ما دو نمونه از این سیت ها را برای شما آورده ایم . اطلاعات کامل و شرایط استفاده از ابزار در هر سایتی نوشته شده است که این شرایط در سایت های مختلف ، متفاوت هستند . حتما در سایت های معتبر از این ابزار استفاده کنید .

 

این نکته را در نظر داشته باشید که سایتخور در معرفی سایت های زیر هیچ گونه مسئولیتی ندارد

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][ult_buttons btn_title=”سایت دوم” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.sarvcrm.com%2F|title:sarvcrm|target:_blank|rel:nofollow” btn_align=”ubtn-center” btn_title_color=”#0a0a0a” btn_bg_color=”#f9cf27″ btn_anim_effect=”ulta-push” btn_bg_color_hover=”#ffffff” icon_size=”32″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#0e267f” btn_border_size=”3″ btn_radius=”4″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][ult_buttons btn_title=”سایت اول” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fdidar.me%2F|title:didar|target:_blank|rel:nofollow” btn_align=”ubtn-center” btn_title_color=”#0c0000″ btn_bg_color=”#f9cf27″ btn_anim_effect=”ulta-push” btn_bg_color_hover=”#ffffff” icon_size=”32″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#0e267f” btn_border_size=”3″ btn_radius=”4″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

 

 

 

از همگی همراهان در مقاله “تعریف CRM” تشکر می نماییم .

 

برای خواندن مقالات بیشتر در سایتخور به قسمت وبلاگ ما بروید .

 

❤️همین حالا سایت خودت رو سفارش بده❤️

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ult_buttons btn_title=”سفارش سایت” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fsitekhor.ir%2Fshop%2F|title:%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D9%85%D8%A7|target:_blank” btn_align=”ubtn-center” btn_title_color=”#0c0000″ btn_bg_color=”#7cfff1″ btn_anim_effect=”ulta-push” btn_bg_color_hover=”#ffffff” icon=”fas fa-shopping-cart” icon_size=”0″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#0e267f” btn_border_size=”3″ btn_radius=”4″ btn_font_style=”text-decoration:underline;” btn_font_size=”desktop:18px;”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این کد محدودیت استفاده داره پس همین الان بزن وبرو تو کارش