ویژگی سایت فروشگاهی
در قسمت اول این مقاله با چندین مورد از امکانات و ویژگیهای یک سایت فروشگاهی خوب آشنا شدید. ولی خصوصیات یک فروشگاه آنلاین بیشتر از این حرفا است. پس اکنون در این مقاله میخواهیم به ادامهی ویژگیها بپردازیم .
در قسمت قبل به بررسی نکات زیر پرداختیم :
- خرید هاست و دامنه ارزون ممنوع
- انتخاب نام به یاد ماندنی
- داشتن اوج سرعت
- روند خرید راحت و آسوده
- درگاه پرداخت ایمن
- نه به پیچیدگی در طراحی
- شیک بودن طراحی و عکسها
در این مقاله از طرف سایتخور می خواهیم موضوعات مهم که در روند طراحی سایت فروشگاهی باید رعایت شوند را بررسی کنیم . پس با ما همرا ه باشید تا بهترین فروشگاه آنلاین رو داشته باشید .
اطلاع از روانشناسی رنگها
در کار طراحی سایت ، انتخاب رنگ برای قسمت های مختلف بسیار اهمیت دارد . شاید در نگاه اول هیچ فرقی نداشته باشد اما این موضوع خیلی مهم تر از این حرفا است. هر قسمتی باید به گونه ای رنگ آمیزی شود که برای کاربر جذاب باشد و ناخود آگاه او را داخل سایت نگه دارد .
ناحیه کاربری قابل درک
در یک فروشگاه آنلاین ، داشتن یک محیط کاربری برای کسانی در سایت ثبت نام می کنند ، اهمیت زیادی دارد . زیرا وقتی شخصی عضو سایت می شود ، شاید بعد از پر کردن مشخصاتش نیاز به تغییراتی در آدرس یا شماره تلفن و کد پستی و حتی اسم داشته باشد .
علاوه بر این ها ، در صورت هرگونه خریدی که انجام می دهد نیازمند مشاهده ی کالا های سفارشی و فاکتور خرید می باشد . پس ناحیه کاربری خوب می تواند برای مشتری بسیار خوب و دلپذیر باشد چرا که بتواند به راحتی به تمامی موارد ذکر شده دسترسی داشته باشد .
♥ ممنون که با مقاله ی ویژگی سایت فروشگاهی همراه ما هستید ♥
دسته بندی محصولات یک کار واجب
اصلا این بخش جزو یکی از مهم ترین نکته ها برای طراحی و ساخت یک سایت فروشگاهی است . همانند سایت های فروشگاهی موجود ما هم باید به این دقت کنیم که برای کالا هایی که برای فروش آماده اند دسته بندی ایجاد کنیم .
این کار باعث می شود وقتی کاربر وارد سایت شد به خوبی بتواند محصولات مورد نظرش را در قالب یک دسته بندی مشاهده کند و همینطور در کنار آن ، کالا های دیگری که مشابه به نظر او است نیز دیده شود . در این صورت امکان خرید بیشتر می شود و کاربر از مرتب بودن و دسته بندی تمامی محصولات لذت می برد .
نظرات کاربران و امتیازدهی
ایجاد بخش نظرات کاربران و قابلیت امتیاز دادن آنها بی اندازه و بیش از آنکه فکرش را کنید خوب و مفید خواهد بود . تازه اگر جنس های با کیفیت و البته در کنارش قابلیت مرجوع کردن کالا ها هم برای خریداران در نظر داشته باشید که دیگه اصطلاحا کار را بسته اید . چون همه ی این ها توسط مشتریان در بخش نظرات گفته می شود و کاربران جدید تر که قصد خریداری آن محصول را دارند با خواندن آن نظرات و مشاهده ی امتیازات می توانند بسیار مجاب شوند که هرچه سریع تر اقدام به خرید نمایند.
این نکته را در نظر داشته باشید که اگر می خواهید امتیازات خوب و نظرات مثبت دریافت کنید باید کالا های خوب و با کیفیت داشته باشید .
حالا به سراغ 2 ویژگی سایت فروشگاهی که بسیار حائز اهمیت است می رویم
1. اتصال وب سایت به ایمیل مدیران و پشتیبانان
داشتن این قابلیت سبب می شود تا هر گونه نظر و پیشنهاد و انتقادی که کاربران دارند به راحتی به گوش مدیران و تیم پشتیبانی برسانند . این قابلیت نه تنها برای پیشرفت سایت مناسب است بلکه برای جلب اعتماد کاربران هم توصیه می شود . این یکی از ویژگی سایت فروشگاهی موفق است .
2. واکنشگرایی ، واجبات سایت فروشگاهی
واکنشگرایی به این معنا است که سایت شما در انواع دستگاهها به خوبی بالا بیاید بدون اینکه طراحی آن زشت و بد نشان داده شود و عکسها و متنها به شکل بدی نمایان شوند. گوشیهای همراه در این دوره بسیار پر استفاده هستند و طبیعی است که حدود نیمی از کاربران با تلفن همراه یا تبلت وارد سایتها می شوند . پس واکنشگرایی سایت شما یا همان ریسپانسیو بودن سایت خیلی مهم است.
بسیار خب . اکنون آخرین مورد از ویژگی سایت فروشگاهی را بررسی می کنیم
امکان مقایسه اگه نباشه نمیشه
در دوره ای که زندگی می کنیم شرکت های بسیار زیادی هستند که کالا هایی مشابه و با تفاوت هایی جزیی تولید می کنند . علاوه بر این یک شرکت هم ممکن است دو کالا به تفاوت های کم به بازار عرضه کند .در خال حاضر سایت های درست و حسابی حتما از این قابلیت برای راحتی و کشاندن کاربر به سمت خود استفاده می کنند . پس با ایجاد قابلیت مقایسه ، سایت خود را در کنار سایت های برتر قرار دهید و کاربران بیشتری جذب کنید .
ممنون از این که مقاله سایتخور را مطالعه کردید . باشد که توانسته باشیم حتی به قدری شما را در راه طراحی یک سایت فروشگاهی راهنمایی کرده باشیم .
یک پاسخ